Menisküs Tedavisi Nedir?

Menisküs, vücudumuz diz kısmında bulunan ve uyluk kemiğiyle kaval kemiği arasında yer alan bir yapıdır. Menisküslerin görevi dize gelen yükleri dağıtmaktır. Bu sayede dizin rahat hareket etmesini sağlar ve dizi korur. Genellikle sporcularda meydana gelen menisküs yırtığı birçok insanı da derinden etkilemektedir. Menisküs yırtığı, menisküs tedavisi ile tedavi edilmektedir. İşte menisküs tedavisi ve faydaları:

Menisküs Tedavisi Nedir??

Menisküs tedavisinde kulanılan yöntemler, hastanın yırtığının çeşidine ve hastanın yaşına göre farklılık göstermektedir. Yaş nedeniyle oluşan dejeneratif yırtıklarda genellikle herhangi bir tedaviye ihtiyaç duyulmazken ağrı dayanılmaz boyutlara gelirse veya hasta günlük işlerini bile yapamaz duruma gelirse bu durumda menisküs tedavisi gerekmektedir. Menisküs tedavisi, multidisipliner yaklaşım gerektirmektedir.

Menisküs yırtıklarının çoğu uzman doktorların incelemesi sonucu verdikleri fizik tedavi hareketleriyle tedavi edilebilmektedir, fakat bazı yırtıklar için fizik tedavi uygun olmamaktadır. Özellikle 40 yaşının altındaki hastalarda kıkırdağın korunması oldukça önemli olduğu için cerrahi müdahaleler gerekebilmektedir. Bu tarz durumlarda menisküs yırtıkları artroskopik cerrahi denen kapalı operasyonlar ile tedavi edilebilmektedir.

Menisküs tedavisi, uzman hekimin uyguladığı müdahalelere göre 4 hafta ile 12 hafta arası bir süre gerektirmektedir. Eğer menisküs yırtığı dikişle tamir edilirse bu süre biraz daha uzayabilmektedir.

Menisküs Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Menisküs tedavisi sonucu hasta, menisküs yırtığından kurtulacağı için normal hayatını daha düzenli bir şekilde idame ettirebilmektedir. Ayrıca, eğer hasta bir sporcuysa, gerekli tedaviden sonra spor hayatına devam edebilmektedir. Bu nedenle menisküs tedavisinin günlük hayata devam etmek için oldukça gereklidir. Menisküs tedavisi ile aşağıdaki yırtık türleri tedavi edilebilmektedir:
  • Vertikal longitudinal menisküs yırtıkları
  • Oblik yırtıkları (diğer adıyla eğik menisküs yırtıkları)
  • Kompleks yırtıklar
  • Radial (Transvers) menisküs yırtıkları
  • Dejeneratif menisküs yırtıkları
  • Horizontal menisküs yırtıkları
Eğer siz de menisküs yırtığından şikayetçiyseniz ve menisküs tedavisi almak istiyorsanız hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Biz, Denizli Fizik Tedavi Merkezi olarak uzman kadromuz eşliğinde sizlere menisküs tedavisi vermekteyiz. Menisküs tedavisiyle ilgili soru ve sorunlarınız için sitemizde yer alan iletişim kanallarını kullanarak 7/24 bize ulaşabilir ve gerekli bilgileri alabilirsiniz.

Menisküs tedavisi için ulaşın. 05057528627

Protez Ameliyatı Tedavi Nedir?

Portez ameliyatı olan birçok kişinin en çok merak ettiği soruların başında protez ameliyatından sonra ekstra bir tedavi gerekip gerekmediğidir. Protez ameliyatı sonrası fizyoterapistinizin size önerdiği hareketleri yapmanız gerekmektedir. Bu nedenle protez ameliyatı sonrası tedavi dediğimiz bu hareketleri uygulamak iyileşme sürecinizi hızlandırıp en kısa sürede normal hayatınıza dönmenize fayda sağlayacaktır.

Protez Ameliyatı Sonrası Tedavi Nedir?

Protez ameliyatı sonrası tedavi yöntemlerini üç şekilde ele alabiliriz: Protez Ameliyatı Sonrası İlaçla Tedavi
Protez ameliyatı sonrası eğer hastanın ağrısı olursa öncelikle ilaçla tedavi yöntemine başvurulmaktadır. Bu yöntemde doktorunuzun önerdiği ilaçları yine doktorunuzun önerdiği şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Aksi taktirde, ağrınız daha kötü bir hal alabilir veya başka sağlık komplikasyonları ortaya çıkabilir.

Protez Ameliyatı Sonrası Fizik Tedavi ve Egzersizle Tedavi
Protez ameliyatı sonrası en çok başvurulan tedavi yöntemlerinden biri fizik tedavi ve egzersizle tedavi yöntemidir. Fizyoterapistiniz, size ihtiyacınız olan hareketleri gösterir ve fizyoterapistiniz eşliğinde bu hareketleri yapmanız gerekir. Bu süreç boyunca fizyoterapistiniz ile iyi anlaşmanız oldukça önemlidir çünkü hareketleri ne kadar doğru ve istendiği kadar yaparsanız o kadar hızlı bir şekilde iyileşebilirsiniz.

Protez Ameliyatı Sonrası Yardımcı Cihazlarla Tedavi
Üçüncü ve son tedavi yöntemisi ise yardımcı cihazlarla tedavi yöntemidir. Bu süreçte baston, yürüteç ve koltuk değneği gibi cihazlardan bir süre boyunca yardım almanız istenir. Uzman hekim, sizin ihtiyacınıza göre en iyi olacak yardımcı cihaz türünü ve bu cihazdan yardım almanız gereken süreyi söyleyecektir. Sizin dikkat etmeniz gereken şey ise hekiminizin dediğini dikkate alıp yapmanızı istemediği şeyleri yapmaktan kaçınmaktır.

Protez Ameliyatı Sonrası Tedavinin Faydaları Nelerdir?

Protez ameliyatı sonrası tedavinin faydaları oldukça açıktır. Yukarıda bahsetmiş olduğumuz tedavi yöntemlerinden sonra hastalar, rahat bir şekilde hayatlarına devam edebilmektedir. Ayrıca, proteze alışmış oldukları için protez yokmuş gibi yürümeye başlayabilmektedirler.

Eğer protez ameliyatı olduysanız ve sonrasında size yardımcı olması için bir tedavi yöntemi arıyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Biz, Denizli Fizik Tedavi olarak sizler için en uygun tedavi türünü belirleyip sizlerin en kısa sürede iyileşmesine yardımcı olmaktayız. Daha fazla bilgi almak ve sorularınızı belirtmek için bizimle sitemiz üzerinde yer alan iletişim kanalları aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz. Protez ameliyatı sonrası tedavi için ulaşın. 05057528627