Manuel Terapi Nedir?

Manuel Terapi, tıbbın en eski ve en klasik uygulamalarından biri olmasına rağmen günümzde hala geçerliği olan bir tedavi yöntemidir. Eski bir yöntem olmasına rağmen, güncel araştırmaların da gösterdiği gibi günümüzde hala geçerliği olan bir tedavi yöntemidir. Peki manuel terapi nedir ve manuel terapinin faydaları nelerdir?

Manuel Terapi Tedavisi Nedir?

Manuel terapi tedavisi, kas ve iskelet sistemiyle ilgili her türlü rahatsızlıkla uygulanan ve tamamiyle bilimsel olarak doğruluğu kanıtlamış bir tedavi yöntemidir. Fizik tedaviyi de içine alan manuel terapi, elle yapıldığı için aynı zamanda elle terapi olarak da adlandırılmaktadır. Pek çok ülkede birçok tıp merkezi tarafından uygulunan bu yöntem, zamanla bir bilim dalı haline gelmeyi başarmıştır.

Manuel terapi ile özellikle bel bölgesinde meydana gelen fizyolojik ve anatomik hareketlerin engellenmesi veya eklemin hareket kabiliyetini kaybetmesi gibi durumlarda kullanılmaktadır. Bu yöntem ile eklemlerdeki fizyolojik ve anatomik açılar geri kazandırılmaya çalışılır. Aynı zamanda boyun çevresinde meydana gelen hareket kabiliyetinin kısıtlanması gibi durumlarda da yine manuel terapi yöntemi kullanılmaktadır. Uzmanlar tarafından belirlenen hareketler gerekli bölgeye uygulanır ve rahatsızlığın olduğu bölgedeki sorunun ortadan kaldırılması amaçlanır.

Manuel terapi uygulanırken öncelikle terapinin uygulanacağı kişinin tüm kas, kemik ve sinir bölgeleri incelenir. Bu bölgelerde herhangi bir hasar görünmesi sonucunda herhangi bir ilaç kullanmadan tamamen el ile uygulanan teknikler kullanılmaktadır. Herhangi bir ilaç veya ameliyat işlemi olmadığı için manuel terapi yöntemi kalp, şeker, tansiyon gibi hastalıklara sahip olan kişiler için herhangi bir engel teşkil etmemektedir.

Manuel Terapinin Faydaları Nelerdir?

Genellikle boyun ve sırt rahatsızlıklarında kullanılan manuel terapinin diğer bölgelerde de oldukça etkili olduğu görülmüştür. İşte manuel terapinin faydaları:
  • Bel, boyun, kalça, sırt, baş ve ayak ağrılarında oldukça etkilidir.
  • Huzursuz bacak sendromunun geçmesine olanak sağlar.
  • Sinirleri olumlu etkilediği için migren, baş ağrısı, astım ve artrit gibi bazı duygusal bozuklukların tedavi edilmesini etkiler.
Eğer manuel terapi yaptırmak istiyorsanız ve alanında uzman, profesyonel hekimler arıyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Biz, Denizli Fizik Tedavi olarak manuel terapi hizmeti vermekteyiz. Manuel terapi yöntemiyle ilgili soru ve sorunlarınız için bizimle sitemiz üzerinde yer alan iletişim adreslerinden ulaşabilirsiniz.

asdasd için ulaşın. 05057528627