Kuru İğneleme Nedir?

Kuru iğne tedavisi, intramuskuler stimülasyon (İMS) olarak da bilinen bir tedavi yöntemidir. İlk olarak Kanada’da uygulanmış olmasına rağmen zamanla tüm dünyaya yayılmıştır ve ülkemizde de oldukça sıklıkla kullanılan bir tedavi yöntemidir. Peki kuru iğne tedavisi nedir ve faydaları nelerdir?

Kuru İğne Tedavisi Nedir??

Fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavilerinden biri olan kuru iğne tedavisi, genellikle kas ve iskelet sistemi hastalıklarını tedavi etmek için kullanılan oldukça etkili bir yöntemdir. İğne ile yapılan bir tedavi yöntemi olduğu için tedaviyi işini iyi bilen bir uzmana yaptırmanız çok önemlidir. Doğru yöntemlerle doğru kişiye yapıldığında çok etkili bir tedavi yöntemidir.

Kuru iğne tedavisi yaptıracak hastaların kaslarında spazm ve tetik noktaları dediğimiz noktalar oluşur. Bunlara halk arasında kulunç da denmektedir. Kuru iğne tedavisi yöntemiyle bu kulunçların içine bir iğne batırılır. Bu iğne kuluncun içinde birkaç saniye bekletilir ve bu sayede hem spazm çözülür hem de tetik noktaları gevşer. Hastanın ihtiyacına göre farklı çeşitlerde ve farklı uzunluklarda iğneler kullanılabilir.

Kuru İğne Tedavisi

Kuru iğne tedavisi, genellikle aşağıdaki durumlarda kullanılmaktadır:
  • Boyun ağrısı
  • Sırt ağrısı
  • Omuz hareket kısıtlılığı
  • Omuz ağrısı
  • Bel ağrısı
  • Ağrılı kas spazmı
  • Aynı pozisyonda sabit durma sonucu oluşan ağrılarda
  • Travma sonrası omurga ağrılarında
  • Fibromiyalji sendromu
  • Miyofasiyal ağrı sendromu
  • El, dirsek, topuk, kalça ve omuz tendinitlerinde
  • Spor yaralanmalarında
Eğer yukarıdaki durumlardan birini yaşıyorsanız kuru iğne tedavisiyle hızlı bir şekilde tedavi olabilirsiniz.

Kuru İğne Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Kuru iğne tedavisi birçok durumda kullanılabildiği için birçok faydası bulunmaktadır. Bu faydalardan bazıları şu şekildedir:
  • Baş ağrısı, diz ağrısı, boyun ağrısı, sırt ağrısı, omuz ağrısı gibi bölgesel ağrılara iyi gelmektedir.
  • Fıtık hastaları için oldukça etkilidir.
  • Romatizma ağrılarına iyi gelmektedir.
  • Kaslardaki kramp ve kasılmaları ortadan kaldırır.
  • Hareket güçlüğünü engeller.
  • Batma, yanma, uyuşukluk ve karıncalanma gibi etkileri ortadan kaldırır.
Biz Denizli Fizik Tedavi olarak kuru iğne tedavisi hizmeti vermekteyiz. Eğer kuru iğne tedavisi yaptırmak istiyorsanız veya kuru iğne tedavisiyle ilgili herhangi bir sorunuz varsa bizimle hemen sitemizde bulunan iletişim bilgileri üzerinden iletişime geçebilir ve gerekli bilgileri alabilirsiniz.

asdasd için ulaşın. 05057528627