Kraniosakral Terapi Nedir?

Kraniosakral terapi, 20. yüzyılın başlarında Amerikalı osteopat Dr. William Sutherland tarafından keşfedilmiş olan bir terapi yöntemidir. 1980 yılından bu yana ise osteopat ve araştırmacı olarak görev yapan Dr. John Upledger tarafından bugünkü uygulama şeklinde evrilmiştir.

Kraniosakral Terapi?

Kraniosakral Terapi, diğer adıyla CST, son derece nazik bir şekilde uygulanmasına rağmen oldukça güçlü bir iyileşme ve tedavi süreci sunan bir tedavi yöntemidir. Basit bölgesel ağrı ve acılardan, kronik sağlık sorunlarına kadar birçok durumda işe yarayan kraniosakral terapi yönteminde alanında terapist, vücuttaki kranial ritim denilen şeyi kontrol etmek amaçlı kuyruk sokumuyla kafatası arasındaki bölgenin belirli noktalarına hafif bir şekilde basınç uygulamaktadır. Bu sayede, vücut ıç sıvının hareketliliği ve dengesi, merkezi sinir sistemindeki negatif huylu etkilerin engellenmesi ve vücut kaslarının rahatlaması sağlanmış olur.

Kraniosakral terapi, sessiz ve huzurlu bir ortamda uygulanmalıdır. Uyku bozukluğu tedavisi için en önemli etken budur. Hasta, giyinik bir şekilde yatağa sırt üstü uzanır ve terapiye başlanır. Bir seans yaklaşık olarak 40 ila 60 dakika arasında sürmektedir. Bu süre sonunda hasta, hem zihinsel hem de fiziksel olarak oldukça rahatlamış ve gevşemiş hissedecektir. Bunun sebebi, terapistin kraniosakral terapi uygulanan kişinin belirli bölgelerine hafifçe dokunarak hastanın kraniosakral sistemiyle iletişime geçmesidir. Bu iletişim sonucunda sinirler uyarıldığı için vücut daha rahatlamış hissedecektir. Dolayısıyla, hasta da rahatlayacaktır.

Kraniosakral Terapinin (uyku bozukluğu tedavisi) Faydaları Nelerdir?

Kraniosakral terapi, vücuttaki sinir bölgelerine yapılan bir terapi yöntemi olduğu için birçok şeye faydalıdır. Bu faydalardan bazıları şunlardır:
  • Stres ve ağrıyı vücuttan atar.
  • Vücut dengesinin korunmasını sağlar.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Akıl, vücut ve ruh birlikteliğini sağlar.
  • Depresyonun giderilmesinde büyük fayda sağlar.
  • Migren ve baş ağrılarına iyi gelir.
  • Ağız bölgesindeki stresi alır.
  • Uyku bozukluğuna iyi gelir.
  • Vücudun kendini iyileştirmesini sağlar.
Biz, Denizli Fizik Tedavi Merkezi olarak Kraniosakral Terapi hizmeti vermekteyiz. Eğer kraniosakral terapi hizmetimizden faydalanmak istiyorsanız hemen sitemiz üzerinde yer alan iletişim kanallarını kullanarak bize ulaşabilir ve yöntem ile ilgili gerekli bilgileri alabilirsiniz. 7/24 müşteri hizmeti ve uzman personel ekibimiz ile her türlü soru ve sorunlarınızı dinlemeye açığız.

Uyku bozukluğu tedavisi (Kraniosakral Terapi) için ulaşın. 05057528627