Kinezyolojik Bantlama

Kinezyolojik Bantlama yani Kinezyoterapi, 20. yüzyılın başlarından beri kullanılan köklü bir tedavi yöntemidir. Günümüzde çeşitli modern rehabilitasyon cihazlarıyla daha hızlı ve daha etkili bir hale gelmiştir. Hareket anlamına gelen “kinesis” kelimesinden oluşan kinezyoterapi, adından da anlaşılabileceği üzere bir hareket terapisidir. Ayrıca, fizyoterapi tedavilerinin temel unsurlarından biridir. İşte kinezyoterapi tedavisi ve faydaları:

Kinezyoterapi Nedir?

Hareketle tedavi yöntemi olarak kinezyoterapi, kas-iskelet sistemi bozuklukları olan kişiler için oldukça benzersiz ve etkili bir tedavi yöntemidir. Günlük hayatta oluşan fiziksel egzersiz eksikliği, kas zayıflaması, eklem kireçlenmesi vb. durumlar sonucu oluşan rahatsızlıkların giderilmesinde büyük bir rol oynamaktadır. Kinezyoterapi, oldukça ağır patolojik olguların tedavisinde dahi çok etkili olduğu için birçok kişinin imkansız gördüğü patolojik olguların tedavisini mümkün hale getirmiştir.

Kinezyoterapi, fizyoterapistle koordine bir şekilde çalışmayı gerektiren bir tedavi yöntemidir. Bu nedenle, kinezyoterapi seanslarında fizyoterapistinizin uygun ve etkili gördüğü hareketleri uygulamanız hızlı bir şekilde iyileşmeniz için daha etkili olacaktır. Fizyoterapistinizin önerebileceği yöntemlerden bazıları egzersiz, ortopedik manuel terapi, nörolojik rehabilitasyon, grup egzersizleri, su içi egzersizleri, kraniosakral terapi, ayak tabanı refleks masajı, ev programı ve konnektif doku masajıdır. Bu yöntemler kullanılarak gövde, kol ve bacaklardaki çeşitli kısımları çalıştırmak için yaptırılan hareketler sonrasında yaşadığınız sorunlar hızlı bir şekilde geçecektir.

Kinezyoterapinin Faydaları Nelerdir?

Kinezyoterapi, kişinin hareket etmesine olanak sağladığı için birçok faydası bulunmaktadır. Kinezyoterapinin faydalarından bazıları şunlardır:
  • Bel, sırt ve boyun bölgelerindeki kireçlenmeleri geçirir.
  • Bel fıtığına iyi gelir.
  • Omurga ağrısı ve sırt ağrısını ortadan kaldırır.
  • Sinir sıkışmalarını engeller.
  • Gonartroz, koksaktroz, poliartroz gibi eklem dejeneratif hastalıkların önüne geçer.
  • Kas, eklem ve omurga düzensizliklerini engeller.
  • Eklem oynamazlıklarının önüne geçer.
  • Kas atrofilerinin ve felçli bölgelerin tedavisinde etkilidir.
  • Donuk omuza iyi gelir.
Eğer yukarıdaki sorunlardan bir veya birkaçını yaşıyorsanız kinezyoterapi yöntemini yaptırmanız çok büyük oranda iyileşmenizi sağlayacaktır. Eğer kinezyoterapi yöntemini yapmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz. Biz, Denizli Fizik Tedavi olarak uzman ekibimiz sayesinde sizler için en iyi ve en uygun fiyatlı kinezyoterapi hizmetini vermekteyiz. Eğer kinezyoterapiyle ilgili sorularınız varsa veya kinezyoterapi hizmetimizden faydalanmak istiyorsanız bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz.

Kinezyolojik Bantlama ve Kinezyoterapi için ulaşın. 05057528627