Hacamat

Arapça kökenli bir kelime olan hacamat, “emmek” anlamına gelmektedir. Halk arasında kupa tedavisi olarak da bilinen bu yöntem binlerce yıl öncesine dayanan bir tıbbi tedavi yöntemidir.

Hacamat Tedavisi Nedir??

Hacamat tedavisi, kandaki toksinleri emmek ve vücuttan atmak, kan dolaşımını hızlandırmak ve kan damarlarındaki tıkanmaları açmak için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Hacamat tedavisi, vücudun belli yerlerine kupalar yerleştirerek yapılmaktadır Bazı uygulamalarda küçük kesiler yapıldığı da görülmektedir. Kupalar, her yere yerleştirilebilir olsa da genellikle sırt, omuz ve kafa bölgesine yerleştirilmektedir. Bu kupalar yerleştirildiğinde deride bir kesi oluşur ve bu sayede negatif basınç gerçekleşir. Bu negatif basınç sayesinde kan emilimi gerçekleşir. Bunun haricinde kesi işlemi yapılmadan gerçekleşen kuru hacamat yöntemi de bulunmaktadır.

Hacamat tedavisi, vücudun boyun ve bıngıldak bölgesi (başın tepe noktasında bulunan çukurluk bölge) dışındaki bütün bölgelerde gerçekleştirilebilmektedir. Birçok bölgeye uygulanabilir olsa da hacamat tedavisinin en faydalı sonuç verdiği bölgeler iki kürek arasının birkaç santimetre üstü, kalbin arası ve iki kulak arası olarak bilinmektedir. 20. yüzyılda modern tıbbın gelişmesiyle hacamat tedavisi daha az uygulanmaya başlamış olsa da, günümüzde hala tamamlayıcı ve geleneksel tıbbın oldukça sık bir şekilde başvurduğu bir tedavi yöntemidir.

Hacamat Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Hacamat tedavisi, birçok bölgede uygulanabilir bir yöntem olduğu için birçok faydası bulunmaktadır. İşte hacamat tedavisinin faydaları:
  • Kas ve bağ dokusundaki esnekliği arttırır.
  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Hacamatın yapıldığı bölgede kan akışı canlanır ve dolayısıyla bu bölgelere hem oksijen hem de besin daha kolay bir şekilde ulaşır.
  • İç kanamaları durdurur.
  • Zayıflamış organ fonksiyonlarını geri kazandırır.
  • Vücut ağrılarını keser.
  • Damar tıkanıklığın önleyip tıkalı olan damarları açar.
  • Karaciğer hastalıklarını önler.
  • Yara ve ülserin iyileşme sürecini hızlandırır.
  • Kasları gevşetir ve kaslara kramp girmesini önler.
Eğer yukarıda yazmış olduğumuz sorunlardan müzdaripseniz hemen bizimle iletişime geçip istediğiniz zaman hacamat tedavisi uygulaması yaptırabilirsiniz. Denizli Fizik Tedavi merkezindeki uzmanlarımız tarafından gerekli incelemeler yapıldıktan sonra yapılacak işleme göre gerekli olan bölgeye hacamat tedavisi uygulamaktayız. Daha fazla bilgi almak ve aklınızdaki soruları sormak için sitemizde yer alan iletişim yollarından bize ulaşabilirsiniz.

Hacamat için ulaşın. 05057528627