Nöral Terapi Nedir?

İlk kez 1881 yılında yapılmaya başlayan nöral terapi, 1928 yılında sonra daha yaygın bir hale gelmiştir ve vücudumuzun birçok bölgesinde kullanılmaya başlanmıştır. Ülkemizdeki ilk nöral terapi ise Profesör Doktor Hüseyin Nazlıkul tarafından yapılmıştır. O zamandan itibaren de ülkemizde hem tedavi hem de koruyucu hekimlik uygulaması olarak kullanılan bir tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Günüzmüde fizik tedavi olarak bilinmektedir.

Fizik Tedavi Nedir?

Nöral terapi, vücuttaki belli bölgelere lokal anestezik madde kullanılmasıyla yapılan bir düzenleme veya diğer adıyla regülasyon tedavisidir. Nöral terapide asıl amaç, hastalıklara yol açan hücrelerin elektriksel özelliğini düzeltmek ve bu sayede vücudun kendisini düzeltmesini sağlamaktır. Bu sayede kan dolaşımı, sinirsel iletimi ve lenf dolaşımı normale döndürülmüş olur. Bu tedavi yöntemi sayesinde migren, baş ağrısı, diz ağrısı, omuz ağrısı, bel ağrısı ve sırt ağrısı gibi bölgesel ağrıların önüne geçilebilmektedir.

Nöral tedavi, aslında bir enjeksiyon tedavisidir. Buna rağmen, iyileşme ilaçtan dolayı değil de ilacın uygulandığı bölgeden ve ilacın vücudumuza yarattığı etkiden sağlanmaktadır. Nöral terapinin uygulanması sırasında birkaç teknik kullanılmaktadır. Bu tekniklerden en çok kullanılan ikisi insülin ve mezoterapi iğneleri ile yapılan cilt altı uygulamalar ve kas/eklem içi uygulamalardır.

Nöral terapi sırasında en çok kullanılan lokal anestezikler lidokain ve pokaindir. Bu anestezilerin süresi kullanılan anesteziklere göre değişmektektedir. Örneğin, lidokainin etki süresi 2 saatken prokainin etki süresi ise 30 dakikadır. Geçerli süre sonrasında uyuşma hissi tamamen geçmekte ve hasta eski haline dönmektedir.

Nöral Terapinin Faydaları Nedir?

Her yaşta hastaya uygulanabilen nöral terapi, birçok bölgede yapılabildiği için özellikle bölgesel ağrılar için oldukça faydalıdır. Aşağıdaki durumlarda nöral terapi oldukça faydalı olmaktadır:
  • Migren
  • Sırt ağrısı
  • Diz ağrısı
  • Omuz ağrısı
  • Bel ağrısı
  • Boyun ağrısı
Eğer yukarıdaki durumları yaşıyorsanız ve nöral terapi desteği almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Biz, Denizli Fizik Tedavi olarak uzman kadromuz ve erken rezervasyon uygulamamız ile en hızlı ve en kaliteli nöral terapi hizmetini vermekteyiz. Daha fazla bilgi almak ve sorularınızı iletmek için bizimle sitemiz üzerinde yer alan iletişim yollarını kullanarak iletişime geçebilirsiniz.

Denizli'de Fizik Tedavi hizmeti almak için ulaşın. 05057528627